onsdag 4 november 2009

alla dessa ismer

eftermiddagen borde egentligen bestått av svenska plugg men nae. tråkigt.
istället har jag och pvännen underhållt oss med två timmar i telefonen.
vi har gått igenom hela vår resa, fram och tillbaka, ut och in . typ.
haha ibland är vi så jäkla jobbiga. även fast man sagt en sak kan man ändå upprepa det 5 gånger för att den andra verkligen ska fatta.
har gått igenom taxfreen, magnetspel och godis står just nu på listan.
och så tänker jag på allt jag ska ha med mig i handbagaget, för jag kommer i princip gå under. och jag vill inte att det ska gå ut över pvän. jag ska iaf ha med korsord, bok, ljudbok, tidningar, kortlek, körkortsboken får nog också följa med, aa det var nog allt jag tänkt på hittils. tugummi med för guds skull. inte tandborstning på typ ett dygn får mig att bli bekymrad. euw.

vad ska man ha med sig för kläder för att det inte ska väga för mycket? ska man ha med plattången eller inte? aja, de weer sä!
vi har åtminstonde bestämt oss för att göra vissa saker där, mat och natt marknad i Lamai är ett klart måste och åka långt ifrån hotellet till stränder som oftast är finare än dem som ligger precis vid hotellet.

det kommer bli mycket thailands tjat, men det får mig att överleva livet just nu. något som jag märkt med allt med resan är folks avundsjuka. svenskar är så förbannat avundsjuka och kan inte unna något. vet inte hur många som fällt kommentaren "va hur har NI råd med det, ni är ju så unga". folk kan inte vara glada för en annan persons framgång och glädje, för dem tycker alltid att det är dem som borde ha det istället för jag. allting handlar som prioritering, vill man köpa massa kläder och gå ut på krogen varje helg så fine, men jag föredrar några veckor i thailand med min fina.

/M.

Inga kommentarer: